To warto wiedzieć

 

Drodzy Rodzice.

Wielkimi krokami zbliża się zakończenie roku przedszkolnego. Niestety w związku z sytuacją epidemiologiczną nie może się ono odbyć w dotychczasowej formie. Aby jednak zachować namiastkę tzw., normalności” chciałabym zaprosić  Państwa po odbiór drobnych upominków oraz dyplomów ukończenia roku przedszkolnego 2019/2020. Do odbioru są również rzeczy osobiste dzieci. Wszystko czekać będzie w szatni w przypisanych dla dzieci półeczkach od 23.06 (wtorek) od godziny 10:00.

Przy tej okazji chciałabym bardzo serdecznie podziękować  Państwu za dotychczasową współpracę oraz życzyć dużo zdrowia, odpoczynku, pięknej, pełnej słońca pogody oraz udanych wakacji.

 

UWAGA!!!

Drodzy Rodzice, bardzo proszę o jak najszybszy zwrot wszystkich wypożyczonych książek z naszej Przedszkolnej Biblioteczki Zaufania. Dziękuję:)

 

 

 

JAK UŁATWIĆ DZIECKU START W PRZEDSZKOLU

SAMODZIELNOŚĆ DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

DLACZEGO WARTO CZYTAĆ DZIECIOM

ZAPROSZENIE CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM

ROZWIJANIE KOMPETENCJI MATEMATYCZNYCH U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

5 POWODÓW DLA KTÓRYCH TRZEBA UCZYĆ SIĘ MATEMATYKI

JAK ROZWIJAĆ ZDOLNOŚCI MANUALNE U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

DLACZEGO WARTO DBAĆ O ZDROWIE

ROLA MUZYKI W ŻYCIU PRZEDSZKOLAKA

JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM O KORONAWIRUSIE?

JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM O PANDEMII-INFORMACJA DLA RODZICÓW

JAK WSPIERAĆ ROZWÓJ MOWY SWOJEGO DZIECKA BĘDĄC W DOMU?

REGULACJA EMOCJI DZIECKA PRZEZ RUCH

ZABAWA MA BYĆ ZABAWNA

Przekazuje informację, że w przyszłym roku szkolnym dzieci będą rozdzielone.
3- latki zostaną w grupie ze mną, a 4-latki będą w grupie Krasnoludki.

 

PONIEDZIAŁEK 27.04.2020

Przeczytajcie dziecku rymowankę pt. „Każde zwierzę ma swój dom”.

 Każde zwierzę ma swój dom

Każde zwierzę ma swój dom

Pszczoła ul, stajnię koń

Budę pies, oborę krowa

Co się do niej na noc chowa.

A ja też swój domek mam

I nie mieszkam w domu sam.

Po przeczytaniu rymowanki dziecko opowiada gdzie mieszkają poszczególne zwierzęta. Zachęćcie dziecko do rozmowy o swoim domu. Co podoba mu się najbardziej, a co chciałby zmienić. Czy lubi swój pokój i co najbardziej lubi w nim robić.

 

„Domy z klocków” – zabawa konstrukcyjna.

Dziecko siedząc na dywanie układa domy z klocków i podaje skojarzenia ze słowem dom. Zabawa ma na celu rozwijanie poczucia przynależności do rodziny.

 KARTA PRACY

Zadaniem dziecka jest pokolorowanie dachu najwyższego domu na brązowo, a dach najniższego domu- na czerwono. Został jeszcze jeden dach domu- niech dziecko pokoloruje go dowolną kredką.

Miłego dnia!

 

WTOREK 28.04.2020

Dzisiejszego dnia będziemy rozwijać zainteresowania naszym krajem i miejscowością w której mieszkamy.

”Jestem Polakiem”- osłuchanie się z piosenką, rozwijanie umiejętności słuchania muzyki, śpiewania.

Tekst piosenki

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty I ty

Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty I ty

Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel

Obok Wawelu mieszkał smok
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty I ty

Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty I ty

Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił Chcemy byś również kochał ją i ty I ty

Po wysłuchaniu piosenki wyjaśnij dziecku o jakim kraju była mowa w piosence. Co to znaczy że jesteśmy Polką i Polakiem. Wyjaśnij słowa: stolica Polski, Wisła.

„Moje miasto”- zabawa dydaktyczna. Kształtowanie poczucia przynależności do miejsca zamieszkania.

Rodzic każdego dnia może zorganizować krótki spacer w towarzystwie dziecka. Celem jest szukanie najmniejszego lub największego domu na ulicy, oglądanie swojego domu z zewnątrz, określenie kolorów mijanych domów, liczenie okien, szukanie zielonych miejsc, itp. Zapytajcie się dziecka jak wyglądałoby jego wymarzone miasteczko?

„Duży i mały dom”- zabawa ruchowa

Dziecko biega  po wyznaczonym terenie. Na hasło: Mały domek – przykuca i układa ręce nad głową w kształcie daszku, na hasło: Duży dom – stoi na palcach i robi daszek.

PUZZLE

Wydrukuj kontur Polski i przetnij go na 4 części. Podczas układania podpowiedz dziecku, że góry są na dole a morze znajduje się na górze Polski.

Miłej zabawy!

 

ŚRODA 29.04.2020

Obejrzyj wspólnie z dzieckiem bajkę edukacyjną o symbolach narodowych.

Zapoznaj dziecko z  wierszem. Dla ułatwienia wykorzystajcie ilustracje.

WYDRUKOWAĆ:

FLAGA POLSKI

GODŁO POLSKI        

„Barwy ojczyste”

Powiewa flaga ,

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

biel jest i czerwień

Czerwień to miłość,

biel to – serce czyste.

Piękne są nasze

barwy ojczyste

Po przeczytaniu wyjaśnij dziecku słowo flaga. Omów jej wygląd, zwróć uwagę na kolorystykę i co oznaczają kolory.

 

„Znak”

Czy wiesz, jaki to znak:

W czerwonym polu biały ptak?

Wiem-odpowiedział Jędrek mały.

-To znak Polski: orzeł biały.

Wyjaśnij dziecku dlaczego orzeł biały jest naszym symbolem narodowym.

 

„Orły białe duże i małe”– zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko biega przy skocznej muzyce, naśladując lot orła (ręce rozłożone w bok, porusza nimi jak skrzydłami). Gdy muzyka cichnie, na hasło rodzica: Orły lądują dziecko zatrzymuje się i opuszcza ręce.

KARTA PRACY

 „Symbol narodowy”- dziecko wycina obrazek przedstawiający godło Polski, rozcina na cztery części, układa według wzoru i nakleja na kartkę.

KONTUR FLAGI POLSKI

„Wydzieranka”- wypełnij kontur flagi kawałkami papieru kolorowego.

Miłego dnia!

CZWARTEK 30.04.2020

Propozycja zajęć na dziś.

„Mazurek Dąbrowskiego”- słuchanie hymnu Polski.

Wyjaśnienie słowa hymn. Rozmowa o tym, kiedy i dlaczego go śpiewamy oraz jak należy się zachować, gdy się go słyszy.

 

 

„Znam swój kraj”- zabawa słowna.

Rodzic mówi stwierdzenia np. „Mieszkamy w Polsce”, „Nasza stolica to Warszawa”, „Flaga Polski ma kolor biało-niebieski. Zadaniem dziecka jest określenie, czy to prawda czy fałsz.

„Most”– zabawa ruchowa z elementem zachowania równowagi.

Rodzic rozkłada na dywanie sznurek (w różnych kierunkach). Zadaniem dzieci jest przejść po nim stopa za stopą, tak jak po moście, by nie spaść do rzeki.

KARTA PRACY

Na obrazku ukryły się koła. Odszukaj i pokoloruj je na zielono. Policz ile ich jest.
Doprowadź Tolę i Tomka do domów – narysuj obie drogi.

Życzę miłej zabawy!

 

PONIEDZIAŁEK 4.05.2020

„Domowy instrument”

 

Propozycją na dziś jest wykonanie własnoręcznie grzechotki. Potrzebna do tego będzie pusta, czysta butelka plastikowa, groch, fasola, ryż lub inna faktura która grzechocze oraz kolorowy papier samoprzylepny, flamastry, wstążki,. Dziecko wsypuje do butelki odpowiednią ilość zawartości. Co jakiś czas zakręca butelkę i sprawdza jaki dźwięk wydaje grzechotka z małą ilością zawartości a jaki dźwięk gdy butelka jest pełniejsza. Kiedy grzechotka jest już gotowa, dziecko ozdabia ją z wykorzystaniem dostępnych materiałów, według własnej inwencji twórczej.

„Wesołe instrumenty domowe” – zabawa ruchowa – dzieci poruszają się po dywanie w rytm wykonanej wcześniej grzechotki, na dźwięk gniecionej reklamówki foliowej robią przysiady, na dźwięk uderzania dwóch łyżek podskakują.

Miłej zabawy!

 

WTOREK 5.05.2020

Pora na odrobinę zagadek słuchowych! Włącz załączone poniżej dźwięki oraz rozłóż  wcześniej wydrukowane ilustracje instrumentów. Czy uda się dopasować ilustracje do usłyszanego dźwięku? Do dzieła!

 

 

ILUSTRACJE INSTRUMENTÓW DO WYDRUKOWANIA

”Jestem motylem” -zabawa z wykorzystaniem chusteczek lub kawałków lekkiego materiału np. tiul- dzieci tańczą w rytm muzyki, pokazując jak wyobrażają sobie swobodnie fruwające motyle. Materiał lub chusteczkę trzymają w dłoniach wymachując jak motylek skrzydełkami.

 

 

Miłej zabawy!

 

Drodzy Rodzice!

Ze względu na powrót do pracy w przedszkolu zawieszam wpisywanie propozycji zajęć zdalnych.